✓ Vers van de kweker       ✓ Samengesteld door stylisten       ✓ Plantvriendelijke verpakking       ✓ Greenlifestylestore.nl krijgt van 68 klanten een 8.6 /10

Veel gestelde vragen

 

Hieronder vind je de meest gestelde vragen aan Green lifestyle store. Zit je antwoord er niet tussen, neem dan contact met ons op.

Bestellingen

Hoe kan ik betalen?

Je kunt direct betalen via:

  • IDEAL
  • PayPal
  • Billink
  • Giftcard

Achteraf betalen via Billink

  • Eenvoudig achteraf betalen tot een bedrag van € 250,- met Billink. Extra kosten bedragen 1,25 (incl. btw). Kies een andere betaalmethode als het bedrag hoger is dan € 250,-.

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Ja, alle prijzen zijn inclusief BTW.

  • Planten 6% BTW.
  • Aanverwante artikelen 21% BTW.

Hoe bestel ik iets bij Green lifestyle store?

Stap 1: Plaats het product in je winkelmand.
Plaats het gekozen product in je winkelmand door op de button ‘in winkelmand’ te klikken. Klik vervolgens op de button ‘winkelmand bekijken’ als je klaar bent met winkelen en gelijk wilt bestellen.

Verder winkelen? Geen probleem, het product wordt vastgehouden in je winkelmandje. Om direct naar de winkelmand te gaan kun je klikken op het winkelmand-icoon rechtsboven in de pagina. Hier zie je ook hoe veel producten er in de winkelmand voor je vastgehouden worden.

Stap 2: Ga naar je winkelmand.
– In de winkelmand zie je de door jou gekozen producten.
– Wil je meer dan 1 product bestellen? Je kunt het aantal wijzigen in het grijze vakje.
– Heb je een giftcard of kortingscode? Vul de code in en klik op de button toepassen.

Onder de winkelmand-totalen zie je:
– Het totaalbedrag van je bestelling inclusief 6% of 21% BTW.
– De verzendkosten, binnen Nederland bedragen de verzendkosten €3,95 en voor België €8,35. Bij een bestelling boven de €50 is de bezorging gratis.

Klaar met shoppen? Klik op de button ‘doorgaan naar afrekenen’.

Stap 3: Vul je gegevens in.
Vul je gegevens zo compleet mogelijk in. Je gegevens blijven strikt vertrouwelijk.

Ander afleveradres? Je kunt een afwijkend afleveradres invullen om bijvoorbeeld het pakket op je werk te laten bezorgen of aan iemand cadeau te geven.

Verstuur je een cadeau? Je kunt een persoonlijk bericht achterlaten als je een giftcard of plant cadeau geeft door dit in te vullen in het veld ‘boodschap giftcard’. Wij zullen jouw bericht met de hand schrijven op een van onze mooie ansichtkaarten of giftcards.

Stap 4: Kies hoe je wilt betalen:
• Directe betaling: iDeal of Paypal.
• Achteraf betaling: je betaalt nadat je bestelling geleverd is via Billink.
• Green lifestyle store giftcard

Stap 5: Controleer en bevestig je bestelling
Hier zie je jouw gegevens en bestelling in één overzicht.

Klopt je bestelling? Zet een vinkje in de checkbox van de algemene voorwaarden en geef aan dat je alle gegevens correct hebt ingevuld. Klik tot slot op de button ‘bestelling plaatsen’.

Stap 6: Betaal je bestelling
Als je hebt gekozen voor directe betaling, kun je hier je iDeal of creditcard gegevens invullen. Je kunt ook kiezen om achteraf te betalen via Billink.

Bedankt voor je bestelling!

Wanneer ontvang ik een bevestigingsmail van mijn bestelling?

Direct na de betaling ontvang je een bevestigingsmail.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen via het herroepingsformulier. Het formulier graag volledig invullen en mailen naar info@greenlifestylestore.nl.  Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken (14 dagen).

Zie gevolgen van de herroeping en ons retouradres onder de vraag ‘Kan ik mijn plant(en) ook retour sturen?’

Kan ik mijn plant(en) ook retour sturen?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen via het herroepingsformulier. Het formulier graag volledig invullen en mailen naar info@greenlifestylestore.nl. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken (14 dagen).

Gevolgen van de herroeping:

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je aangetoond hebt dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten (€13,25 PostNL pakkettarief Nederland ) van het terugzenden van de goederen komen voor eigen rekening. Als je van het herroepingsrecht gebruik wilt maken, wordt van je verwacht dat je het product met alle toebehoren en indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking aan ons retourneert. Wij zijn niet aansprakelijk voor schades die het pakket tijdens het retour sturen kan oplopen.

Retouradres:

Royal FloraHolland (PostNL locatie)
T.a.v. Green lifestyle store
Legmeerdijk 313b006-54
1431GB Aalsmeer Nederland

Let op! Bloeiende planten waar de kans op snelle bederving groter is dan bij groene kamerplanten zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.

Wat is jullie klachtenprocedure?

Green lifestyle store doet er alles aan om jouw bestelling met de grootste zorg te verwerken en te bezorgen. Mocht je toch niet geheel tevreden zijn, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op via info@greenlifestylestore.nl of via ons contactformulier. Bij een klacht over schade of een vraag over verzorging verzoeken wij een foto toe te voegen. Zo kunnen wij de klacht goed beoordelen en waar mogelijk een juist verzorgingsadvies geven. Binnen 2 werkdagen na ontvangst van de klacht of vraag ontvang je een inhoudelijke reactie van ons.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Zit er (leverings)garantie op planten?

Leveringsgarantie:

Wij besteden alle mogelijke zorg aan het opsturen van onze producten. De plant wordt verzonden in een mooie cadeaudoos die ontwikkeld is voor het versturen van planten. Daarnaast komt de plant met speciaal transport, dit transport is er in gespecialiseerd de plant goed af te leveren! Is de plant of de pot toch beschadigd aangekomen? Stuur ons dan de onderstaande foto’s door via info@greenlifestylestore.nl of neem contact met ons op via het contactformulier. Binnen 2 werkdagen na ontvangst van de klacht of vraag ontvang je een inhoudelijke reactie van ons:

  • Een foto van de buitenkant van het pakket waarbij het pakketlabel zichtbaar is.
  • Een foto van het geopende pakket waarbij de inhoud en de binnen verpakking in het pakket duidelijk zichtbaar zijn.
  • Een foto van de gehele omvang van het product.
  • Een detail foto/ close-up van de specifieke schade aan het artikel.

 

Garantie:

Green lifestyle store staat volledig in voor de kwaliteit van haar producten! Onze planten komen rechtstreeks bij de kweker vandaan en worden met zorg verpakt en verstuurd. Na aflevering zijn de verzorging en leefomstandigheden van de plant niet door ons te controleren. Gaat de kwaliteit van de plant (snel) achteruit? Neem dan contact met ons op! Met onze kennis en eventueel het advies van een kweker kunnen wij jou adviseren, zodat je daarna weer kunt genieten van jouw plant.

Is er direct na aflevering al iets mis met de plant? Stuur ons een foto van de plant via info@greenlifestylestore.nl. Dan komen wij binnen 2 werkdagen met een passende oplossing.

“Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten”

Bezorging

Wie levert mijn bestelling?

Onze planten worden geleverd door PostNL.

Wanneer worden mijn plant(en) bezorgd?

Omdat de planten vers bij de kweker vandaan komen, moet je rekening houden met een levertijd van 1 tot 3 werkdagen. Je wordt geïnformeerd over de leverdag in de verzendbevestiging van PostNL en je kunt het pakket volgen via Track & Trace.

Kan ik mijn pakket(ten) volgen via Track & Trace?

Ja, nadat het pakket het magazijn verlaten heeft, volg je het via de Track & Trace link op de website van
PostNL. Je ontvangt jouw Track & Trace link in de verzendbevestiging. Je ziet dan ook hoe laat je de bezorger kunt verwachten.

Let op! Het pakket wordt niet op een etage bezorgd.

Wat gebeurt er met mijn plant(en) als ik niet thuis ben?

Onze transporteur zal in dit geval proberen het pakket bij de buren af te geven, uiteraard word je hierover geïnformeerd. Lukt dit niet dan wordt er een ‘niet thuis bericht’ achterlaten in jouw brievenbus. Hiermee kun je een nieuw aflevermoment afstemmen met onze transporteur.

Op het bericht dat PostNL achterlaat na de eerste vergeefse bezorgpoging staat een ‘niet-thuis-code’: met deze code kun je via Post.nl dezelfde dag tot 22.00 uur aangeven waar je je pakket de tweede keer wilt laten bezorgen. Je hebt daarbij de keuze uit één van de volgende opties:

• Bezorgen op een andere dag (aangezien planten een houdbaarheidsdatum hebben raden we af het pakket meer dan twee dagen vooruit te plannen).
• Op maandag tot en met vrijdagavond bij je thuis bezorgen tussen 18.00 en 22.00 uur. Dit
kost € 1,95.
• Bij één van de 2.600 PostNL- locaties door heel Nederland, waar je het pakket vanaf 15.00
uur de volgende dag kunt ophalen.
• Bij een PostNL- locatie waar je het pakket vanaf 9.00 uur de volgende dag kunt ophalen. Dit
kost € 1,95.

Wat gebeurt er met mijn pakket(ten) als ik bij een tweede bezorgpoging niet thuis ben?

Lukt het niet om je pakket af te leveren bij de tweede bezorgpoging, dan kun je het pakket afhalen
op een Postkantoor bij jou in de buurt. Het adres staat op het ‘niet thuis bericht’ dat de bezorger voor je heeft achtergelaten. Vergeet niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen wanneer je het pakket ophaalt.

Wat bedragen de bezorgkosten?

De bezorging is boven de €50 gratis. Bij een bestelling onder €50 zijn de bezorgkosten in Nederland €3,95 en voor België €8,35.

Leveren jullie ook in het buitenland?

Op dit moment leveren wij alleen in Nederland en België.

Wat moet ik doen als ik mijn pakket(ten) niet ontvangen heb?

Je verwacht een pakket, maar deze is niet geleverd. Controleer dan eerst de Track & Trace code van het pakket en check of het bezorgadres klopt. Staat je bestelling al meer dan twee werkdagen op “Verzonden”? Neem dan contact met ons op via info@greenlifestylestore.nl!

Cadeau

Kan ik een plant cadeau geven?

Ja, je kunt bij het afleveradres het adres invullen van de persoon die je wilt verrassen. Onze planten worden altijd in een mooie doos (inclusief verzorgingskaartje) verpakt, zodat het een echt cadeau is. Daarnaast is het mogelijk om een persoonlijk bericht achter te laten via het invulveld ‘boodschap giftcard’.

Hoe kan ik een giftcard geven?

Via de pagina ‘giftcard’ kun je een giftcard van €10, €15, €25 of €50 bestellen. Tip: laat een persoonlijk bericht achter voor de ontvanger in het invulveld ‘boodschap giftcard’.

Ik wil een persoonlijk bericht achterlaten, kan dit?

Je kunt een persoonlijk bericht achterlaten als je een giftcard of plant cadeau geeft door dit in te vullen in het veld ‘boodschap giftcard’. Wij zullen jouw bericht met de hand op een van onze mooie ansichtkaarten of giftcards schrijven.

Wat kost het als ik een persoonlijk bericht wil meesturen als ik een plant of giftcard cadeau geef?

Dit is gratis, wij zullen jouw bericht met de hand op één van onze mooie ansichtkaarten schrijven.

Hoe wordt de plant als cadeautje verpakt?

Je zult de plant(en) ontvangen in een mooie cadeaudoos, bij elke plant zit tevens een kaartje met verzorgingstips en een stukje achtergrondinformatie. Het is ook mogelijk om een persoonlijk bericht achter te laten via het invulveld ‘boodschap giftcard’, zodat je iemand nog meer kunt verrassen! Wij zullen jouw bericht met de hand op een van onze mooie ansichtkaarten schrijven.

Hoe kan ik mijn giftcard verzilveren?

Na het shoppen kun je bij onze betaalmethoden kiezen voor giftcard. Mocht er een restbedrag overblijven, dan kun je dit betalen via één van de overige betaalmethoden.

Wat gebeurt er met het restant op mijn giftcard?

Mocht je nog tegoed op je giftcard hebben staan, dan kun je het restbedrag via dezelfde code bij de volgende bestelling besteden.

Overige vragen

Zijn de planten vers?

Ja, de planten komen direct van de kweker.

Hoe wordt mijn plant verpakt?

Onze verpakkingen zijn speciaal ontwikkeld voor het versturen van planten. Je zult je plant(en) ontvangen in een mooie doos. Bij elke plant is een kaartje met daarop verzorgingstips en een stukje achtergrondinformatie over de plant toegevoegd.

Wie kiest de planten uit voor jullie assortiment?

Ons assortiment wordt nauwkeurig geselecteerd door onze stylist. Daarnaast werken we samen met veel kwekers om nieuwe soorten te ontwikkelen. Ons assortiment is gevuld met stoere en trendy niet-alledaagse planten.

Hoe moet ik mijn plant(en) verzorgen?

Bij elke plant wordt een kaartje met verzorgingstips en een stukje achtergrondinformatie over de plant geleverd.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Je kunt contact met ons opnemen door het contactformulier op de website in te vullen of een e-mail te sturen naar info@greenlifestylestore.nl. Wij zijn elke werkdag van 9.00 tot 17.00 bereikbaar.

Hoe kan ik reseller worden?

Je kunt contact met ons opnemen door het contactformulier in te vullen of een e-mail te sturen naar info@greenlifestylestore.nl. Wij zijn elke werkdag van 9.00 tot 17.00 bereikbaar.

Hebben jullie een nieuwsbrief?

Jazeker! Wij brengen maandelijks een nieuwsbrief uit met leuke aanbiedingen en nieuwsitems. Je kunt je inschrijven via de ‘schrijf je in’ knop rechtsonder in onze footer of door hier te klikken.

 

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Je inschrijving is succesvol ontvangen

Pin It on Pinterest