Veel gestelde vragen

Bestellingen

Hoe kan ik betalen?

Je kunt direct betalen via:

  • IDEAL
  • PayPal
  • Giftcard

Gedeeltelijk achteraf betalen via IDEAL.

  • Je betaald 50% direct en binnen 14 dagen na levering de resterende 50%.
Zijn de prijzen inclusief BTW?

Ja, alle prijzen zijn inclusief BTW.

  • Planten 6% BTW.
  • Aanverwante artikelen 21% BTW.
Hoe bestel ik iets bij Green lifestyle store?

Stap 1: Plaats het product in je winkelmand.
Plaats het gekozen product in je winkelmand door op de button ‘in winkelmand’ te klikken. Klik vervolgens op de button ‘winkelmand bekijken’ als je klaar ben met winkelen en gelijk wilt bestellen.

Verder winkelen? Geen probleem, het product wordt vastgehouden in je winkelmandje. Om direct naar de winkelmand te gaan kun je klikken op het winkelmand-icoon rechts bovenin de pagina. Hier zie je ook hoe veel producten er in de winkelmand voor je vastgehouden worden.

Stap 2: Ga naar je winkelmand.
– In de winkelmand zie je de door jou gekozen producten.
– Wil je meer dan 1 product bestellen? Je kunt het aantal wijzigen in het grijze vakje.
– Heb je een giftcard of kortingscode? Vul de code in en klik op de button ‘kortingsbon/giftcard toepassen’.

Onder de winkelmand-totalen zie je:
– Het totaalbedrag van je bestelling inclusief 6% of 21% BTW.
– De verzendkosten, binnen Nederland bedragen de verzendkosten €3,95 en voor België €8,35. Bij een bestelling boven de €50 is de bezorging gratis.

Klaar met shoppen? Klik op de button ‘doorgaan naar afrekenen’.

Stap 3: Vul je gegevens in.
Vul je gegevens zo compleet mogelijk in. Je gegevens blijven strikt vertrouwelijk.

Ander afleveradres? Je kunt een afwijkend afleveradres invullen om bijvoorbeeld het pakket op je werk te laten bezorgen of aan iemand cadeau te geven.

Verstuur je een cadeau? Je kunt een persoonlijk bericht achterlaten als je een giftcard of plant cadeau geeft door dit in te vullen in het opmerkingenveld. Wij zullen jouw bericht met de hand schrijven op een van onze mooie ansichtkaarten of giftcards.

Stap 4: Kies hoe je wilt betalen:
• Directe betaling: iDeal of Paypal.
• Achteraf betaling: je betaalt nadat je bestelling geleverd is.
• Green lifestyle store giftcard

Stap 5: Controleer en bevestig je bestelling
Hier zie je je gegevens plus bestelling in één overzicht.

Klopt je bestelling? Zet een vinkje voor de Algemene Voorwaarden en klik op de button ‘bestelling plaatsen’.

Stap 6: Betaal je bestelling
Als je hebt gekozen voor directe betaling, kun je hier je iDeal of creditcard gegevens invullen.

Bedankt voor je bestelling!

Wanneer ontvang ik een bevestigingsmail van mijn bestelling?

Direct na de betaling ontvangt u een bevestigingsmail.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Op planten is het herroepingsrecht niet van toepassing omdat planten een beperkte houdbaarheid hebben. Jouw bestelling is hierdoor na afronding niet meer te annuleren.

Kan ik mijn plant(en) ook retour sturen?

Op planten zit geen wettelijke retourtermijn in verband met de houdbaarheidsdatum. Mocht er iets niet in orde zijn, neem dan contact met ons op. Wij zorgen voor een passende oplossing!

Wat is jullie klachtenprocedure?

Green lifestyle store doet er alles aan om jouw bestelling met de grootste zorg te verwerken en te bezorgen. Mocht je toch niet geheel tevreden zijn, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op via info@greenlifestylestore.nl of via ons contactformulier. Bij een klacht over schade of een vraag over verzorging verzoeken wij een foto toe te voegen. Zo kunnen wij de klacht goed beoordelen en waar mogelijk een juist verzorgingsadvies geven. Binnen 2 werkdagen na ontvangst van de klacht of vraag ontvang je een inhoudelijke reactie van ons.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Zit er (leverings)garantie op planten?

Leveringsgarantie:

Wij besteden alle mogelijke zorg aan het opsturen van onze producten. De plant wordt verzonden in een mooie cadeaudoos die ontwikkeld is voor het versturen van planten. Daarnaast komt de plant met speciaal transport, dit transport is er in gespecialiseerd de plant goed af te leveren! Is de plant of de pot toch beschadigd aangekomen? Stuur ons dan de onderstaande foto’s door via info@greenlifestylestore.nl of neem contact met ons op via het contactformulier. Binnen 2 werkdagen na ontvangst van de klacht of vraag ontvang je een inhoudelijke reactie van ons:

  • Een foto van de buitenkant van het pakket waarbij het pakketlabel zichtbaar is.
  • Een foto van het geopende pakket waarbij de inhoud en de binnen verpakking in het pakket duidelijk zichtbaar zijn.
  • Een foto van de gehele omvang van het product.
  • Een detail foto/ close-up van de specifieke schade aan het artikel.

Bij planten die zijn afgeleverd bij de buren of een afhaalpunt, kunnen we twee werkdagen na aflevering de kwaliteit niet meer garanderen en vervalt de mogelijkheid om een klacht in te dienen betreft de kwaliteit van de plant. Dit geldt ook voor planten waarbij de levering meer dan twee dagen vooruit geschoven is.

Garantie:

Green lifestyle store staat volledig in voor de kwaliteit van haar producten! Onze planten komen rechtstreeks bij de kweker vandaan en worden met zorg verpakt en verstuurd. Na aflevering zijn de verzorging en leefomstandigheden van de plant niet door ons te controleren. Gaat de kwaliteit van de plant (snel) achteruit? Neem dan contact met ons op! Met onze kennis en eventueel het advies van een kweker kunnen wij jou adviseren, zodat je daarna weer kunt genieten van jouw plant.

Is er direct na aflevering al iets mis met de plant? Stuur ons een foto van de plant via info@greenlifestylestore.nl. Dan komen wij binnen 2 werkdagen met een passende oplossing.

 

Bezorging

Wie levert mijn bestelling?

Onze planten worden geleverd door PostNL.

Waar worden mijn plant(en) bezorgd?

Je planten worden bezorgd op het door jou gekozen afleveradres.

Wanneer worden mijn plant(en) bezorgd?

Omdat we de planten vers bij de kweker vandaan halen, moet je rekening houden met 1 tot 3 werkdagen. Je wordt geïnformeerd over de leverdag in de verzendbevestiging van PostNL en kunt je pakket volgen via Track & Trace.

Kan ik mijn plant(en) op een ander adres laten bezorgen?

Ja, je kunt een afwijkend afleveradres invullen. Je kunt de planten bijvoorbeeld op je werk laten bezorgen of cadeau geven.

Kan ik mijn pakket(ten) volgen via Track & Trace?

Ja, nadat het pakket het magazijn verlaten heeft, volg je het via de Track & Trace link op de website van
PostNL. Je ontvangt jouw Track & Trace link in de verzendbevestiging. Je ziet dan ook hoe laat je de bezorger kunt verwachten.

Let op! Het pakket wordt niet op een etage bezorgd.

Wat gebeurt er met mijn plant(en) als ik niet thuis ben?

Onze transporteur zal in dit geval proberen het pakket bij de buren af te geven, uiteraard word je hierover geïnformeerd. Lukt dit niet dan wordt er een ‘niet thuis bericht’ achterlaten in je brievenbus. Hiermee kun je een nieuw aflevermoment afstemmen met onze transporteur.

Let op! Bij planten die zijn afgeleverd bij de buren of een afhaalpunt, kunnen we twee werkdagen na aflevering de kwaliteit niet meer garanderen en vervalt de mogelijkheid om een klacht in te dienen betreft de kwaliteit van de plant.

Hoe kan ik een tweede bezorgpoging afspreken?

Op het bericht dat PostNL achterlaat na de eerste vergeefse bezorgpoging staat een ‘niet-thuis-code’: met deze code kun je via Post.nl dezelfde dag tot 22.00 uur aangeven waar je je pakket de tweede keer wilt laten bezorgen. Je hebt daarbij de keuze uit één van de volgende opties:

• Bezorgen op een andere dag (aangezien planten een houdbaarheidsdatum hebben raden we af het pakket meer dan twee dagen vooruit te plannen).
• Op maandag tot en met vrijdagavond bij je thuis bezorgen tussen 18.00 en 22.00 uur. Dit
kost € 1,95.
• Bij één van de 2.600 PostNL- locaties door heel Nederland, waar je het pakket vanaf 15.00
uur de volgende dag kunt ophalen.
• Bij een PostNL- locatie waar je het pakket vanaf 9.00 uur de volgende dag kunt ophalen. Dit
kost € 1,95.

Let op! Bij planten die meer dan twee dagen vooruit zijn gepland kunnen we de kwaliteit niet meer garanderen en vervalt de mogelijkheid om een klacht in te dienen betreft de kwaliteit van de plant.

Wat gebeurt er met mijn pakket(ten) als ik bij een tweede levering niet thuis ben?

Lukt het niet om je pakket af te leveren bij de tweede bezorgpoging, dan kun je het pakket afhalen
op een Postkantoor bij jou in de buurt. Het adres staat op het ‘niet thuis bericht’ dat de bezorger voor je heeft achtergelaten. Vergeet niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen wanneer je het pakket ophaalt.

Let op! Bij planten die zijn afgeleverd bij de buren of een afhaalpunt, kunnen we twee werkdagen na aflevering de kwaliteit niet meer garanderen en vervalt de mogelijkheid om een klacht in te dienen betreft de kwaliteit van de plant.

Wat bedragen de bezorgkosten?

De bezorgkosten binnen Nederland zijn €3,95 en voor België €8,35, boven de €50 is de bezorging gratis.

Als ik meerdere planten bestel, worden deze dan gelijk afgeleverd?

We proberen planten in dezelfde order altijd op dezelfde dag af te leveren.

Leveren jullie ook in het buitenland?

Op dit moment leveren wij alleen in Nederland en België.

Wat moet ik doen als ik mijn pakket(ten) niet ontvangen heb?

Je verwacht een pakket, maar deze is niet geleverd. Controleer dan eerst de Track & Trace code van het pakket en check of het bezorgadres dat vermeld is klopt. Staat je bestelling al meer dan twee werkdagen op “Verzonden”? Neem dan contact met ons op via info@greenlifestylestore.nl!

Cadeau

Kan ik een plant cadeau geven?

Ja, je kunt bij het afleveradres het adres invullen van de persoon die je wilt verrassen. Onze planten worden altijd in een mooie doos (inclusief verzorgingskaartje) verpakt, zodat het een echt cadeau is. Daarnaast is het mogelijk om een persoonlijk bericht achter te laten via het opmerkingenveld.

Hoe kan ik een giftcard geven?

Via de pagina ‘giftcard’ kun je een giftcard van €10, €15, €25 of €50 bestellen. Tip: laat een persoonlijk bericht achter voor de ontvanger in het opmerkingenveld.

Ik wil een persoonlijk bericht achterlaten, kan dit?

Je kunt een persoonlijk bericht achterlaten als je een giftcard of plant cadeau geeft door dit in te vullen in het opmerkingenveld. Wij zullen jouw bericht met de hand op een van onze mooie ansichtkaarten of giftcards schrijven.

Wat kost het als ik een persoonlijk bericht wil meesturen als ik een plant cadeau geef?

Dit is gratis, wij zullen jouw bericht met de hand op één van onze mooie ansichtkaarten schrijven.

Wat kost het als ik een persoonlijk bericht wil meesturen als ik een giftcard cadeau geef?

Dit is gratis, wij zullen jouw bericht met de hand op één van onze mooie giftcards schrijven.

Hoe wordt de plant als cadeautje verpakt?

Je zult de plant(en) ontvangen in een mooie doos, bij elke plant zit tevens een kaartje met verzorgingstips en een stukje achtergrondinformatie. Het is ook mogelijk om een persoonlijk bericht achter te laten via het opmerkingenveld, zodat je iemand nog meer kunt verrassen! Wij zullen jouw bericht met de hand op een van onze mooie ansichtkaarten schrijven.

Hoe kan ik mijn giftcard verzilveren?

Na het shoppen kun je bij betaalmethoden kiezen voor giftcard. Mocht er een restbedrag overblijven, dan kun je dit betalen via één van de overige betaalmethoden.

Wat gebeurt er met het restant op mijn giftcard?

Mocht je nog tegoed op je giftcard hebben staan, dan kun je het restbedrag via dezelfde code bij de volgende bestelling besteden.

Overige vragen

Zijn de planten vers?

Ja, de planten komen direct van de kweker.

Hoe wordt mijn plant verpakt?

Onze verpakkingen zijn speciaal ontwikkeld voor het versturen van planten. Je zult je plant(en) ontvangen in een mooie doos, daarnaast zit er bij elke plant een kaartje met daarop verzorgingstips en een stukje achtergrondinformatie.

Wie kiest de planten uit voor jullie assortiment?

Ons assortiment wordt nauwkeurig geselecteerd door onze stylist. Daarnaast werken we samen met veel kwekers om nieuwe soorten te ontwikkelen. Ons assortiment is gevuld met stoere en trendy niet-alledaagse planten.

Hoe moet ik mijn plant(en) verzorgen?

Bij elke plant wordt een kaartje met verzorgingstips en een stukje achtergrondinformatie geleverd.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Je kunt contact met ons opnemen door het contactformulier op de website in te vullen of een e-mail te sturen naar info@greenlifestylestore.nl. Wij zijn elke werkdag van 9.00 tot 17.00 bereikbaar.

Hoe kan ik reseller worden?

Je kunt contact met ons opnemen door het contactformulier voor resellers op de website in te vullen of een e-mail te sturen naar info@greenlifestylestore.nl. Wij zijn elke werkdag van 9.00 tot 17.00 bereikbaar.

MELD JE AAN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF

Je inschrijving is succesvol ontvangen